9 fordele ved at have en god hjemmeside

At have en god hjemmeside til din virksomhed er endnu vigtigere nu, da teknologier som Twitter og Facebook gør det lettere for mennesker at finde en. Websites er blevet nødvendige for virksomheder, institutioner, organisationer og også enkeltpersoner. Om man er blogger eller anden, så har man en hjemmeside som indeholder ens bio og evt. kommende værker. For virksomheder giver det vækst og langt større mulighed for at overleve i fremtiden. Her er 9 fordele ved at have en god hjemmeside:

 

1. Global marketing

At have en hjemmeside er en garanti for, at din virksomhed kan nå ud til tusinder og millioner spredt ud over hele verden. WWW betyder world wide web, så hvis du har et website vil din virksomhed have global rækkevidde.

 

2. Troværdighed og ydeevne

Et websted giver dig mulighed for at fortælle potentielle kunder, hvad du handler om og hvorfor du fortjener deres tillid. Med et websted kan du dele dine forskellige præstationer, vare, produkter og så videre som folk ser på internettet. Internettet er også godt for viral marketing, hvor dine besøgende på webstedet spreder ordet om din virksomhed fra mund til mund. I bund og grund kan man godt sige, at dine kunder udgør en stor del af din markedsføring.

 

3. Market udvidelse via e-handel

Internettet har gjort det muligt for virksomheder at bryde igennem de geografiske barrierer og blive tilgængelige, næsten fra ethvert land i verden af en potentiel kunde, der har internetadgang. Du kan handle globalt fra hvor som helst til hvor som helst og når som helst.

 

4. 24 timers arbejde

Kunderne går ikke forgæves, når der er lukket pga. ferie og du behøver ikke lukke ved pludseligt opstået sygdom eller hænge en seddel på butiksdøren. Dine kunder kan komme til dit websted når som helst og hvor som helst, for at få den information de søger.

 

5. Vækstmulighed for at overleve i fremtiden

Et websted er et godt sted at vise potentielle investorer hvad din virksomhed handler om, hvad de har opnået, hvad det kan opnå i fremtiden, hvordan du arbejder, og du kan dele dine komplette forretningsoplysninger.

 

6. Reklame og branding

Et websted fungerer også, som en store reklame for virksomheden. Folk du møder, vil helt sikkert spørge, om du har en hjemmeside som de kan kigge nærmere på. Man kan også annoncere sit websted på andre websteder. I bund og grund handler det egentlig om at få spredt sig selv ud bedst muligt.

 

7. Tilføj værdi og giv tilfredshed

 Ved at tilbyde en god kundeservice tilføjer du værdi, og dine kunder får en højere grad af tilfredshed. Din hjemmeside kan også øge værdien på andre måder ved at tilbyde tips, råd og indhold af almen interesse, som du kan underholde dine kunder med. Dette vil også hjælpe dem med at huske dig bedre. Gør din website skabelon anderledes end andre og brug iøjnefaldende billeder og vær omhyggelig med kvaliteten.

 

8. At blive fundet

Det er vigtigt at have et websted, som kan blive fundet af diverse søgemaskiner. For tips og tricks om søgemaskineoptimering ,- læs vores blogindlæg Bliv fundet på Google – tips & tricks.

 

9. Tovejs kommunikativ markedsføring

Kunder kan hurtigt og nemt give feedback om dit produkt og / eller marketing tilgang. Du kan bruge funktioner på din hjemmeside som besøgs-undersøgelser, onlineundersøgelser og din websitistatistik til at finde ud af, hvad dine kunder kan lide bedst og hvordan de føler om bestemte aspekter af din virksomhed for at bestemme, hvordan du kan forbedre dit produkt og den måde, du gør forretninger på.
Webstedsstatistikker viser dig, hvor meget trafik dit websted modtager, hvordan den besøgende kom til dit website og hvor den besøgende kommer fra geografisk.